Kako pretvoriti hobi u unosan posao? 20 provjerenih savjeta – 2. dio
U ovom postu donosim ti novih sedam savjeta kako pretvoriti hobi u posao. Prvih sedam savjeta možeš pronaći ovdje. 8. Legaliziraj poslovanje Jasno mi je da je riskantno legalizirati poslovanje dok još testiraš ideju i tržište. Međutim, sve dok si u sivoj zoni ne možeš u potpunosti iskoristiti sve mogućnosti za oglašavanje koje ti nude internet…
U ovom postu donosim ti novih sedam savjeta kako pretvoriti hobi u posao.
Prvih sedam savjeta možeš pronaći ovdje.
8. Legaliziraj poslovanje
Jasno mi je da je riskantno legalizirati poslovanje dok još testiraš ideju i tržište.
Međutim, sve dok si u sivoj zoni ne možeš u potpunosti iskoristiti sve mogućnosti za oglašavanje koje ti nude internet i društvene mreže. Jer ti uvijek može uletiti kakva inspekcija ili te netko može prijaviti kao nelojalnu konkurenciju.
Moj je savjet da čim prije legaliziraš svoje poslovanje jer će ti i to biti još jedan poticaj da ustraješ. Svakako prouči koji pravni oblik – kućna radinost, obrt, j.d.o.o. ili d.o.o. – najviše ogovara onome što planiraš raditi. Savjetujem i da zatražiš savjet knjigovođe koji je upućen u poslovanje handmade biznisa.
9. Konkurencija je dobra
Konkurencija je sjajna i to ponavljam uvijek i u svakoj prilici. Dva su razloga zašto je to tako.
Kao prvo, zdrava konkurencija tjera te naprijed. Potiče te da se usavršavaš svaki dan u svakom aspektu svojeg poslovanja. I kako to može biti loše za tebe?
Kao drugo, konkurencija proširuje tržište i za tvoje proizvode. Ako personalizirani pokloni postanu poželjan poklon za rođenje bebe, a ti izrađuješ takve proizvode, sigurno će na takvom proširenom tržištu biti mjesta i za tebe.
Moj je jedini savjet da ne budeš nelojalna konkurencija. Da ne kopiraš, ne rušiš cijene, ne pričaš loše o konkurentima jer time najviše govoriš o sebi i svojem poslu. Predlažem da umjesto toga pomogneš kad god možeš i znaš. Da na konkurenciju gledaš kao na kolege s kojima se boriš za uspjeh na zajedničkom tržištu. I ako su oni uspješni, to je sigurno dobro i za tebe.
10. Pogreške su dobrodošle
Nemoj se bojati pogriješiti. Najbolje i najvrednije iskustvo stekla sam iz svojih pogrešaka. I svaku bih ponovila.
I zato poslije svake pogreške glavu gore i budi zahvalna na prilici u kojoj si naučila nešto o sebi i svojem biznisu :-).
11. Svakodnevno uči
Dan u kojem nismo ništa naučili izgubljen je dan.
Kad god imaš priliku, uči i usavršavaj svoje vještine. Čitaj knjige i članke o digitalnom marketingu, gledaj videomaterijale na YouTubeu, slušaj podcaste u kojima uspješni poduzetnici govore o svojim iskustvima.
Predlažem ti super zanimljivu seriju podcasta Surove strasti, a posebno epizodu s Miroslavom Vargom, guruom Google oglašavanja u Hrvata. Nećeš često naići na toliko bisera iz poslovnog i životnog iskustva na jednom mjestu. A još je i zabavno ispričano.
12. Budi svoja i originalna
“Nije mi žao što kradu moje ideje, već mi je žao što nemaju svoje.” Nikola Tesla
Mislim da ćeš se složiti sa mnom da nije nimalo zabavno tuđe ideje provoditi u djelo. I da to nije dobar recept za uspjeh. Jer tko bi želio kupiti kopiju kad može kupiti original?
Osim toga, lakše ćeš doći do ljudi koje istinski zanima ono što radiš i koji će te prepoznati ako budeš autentična i originalna.
13. Nemoj samo i stalno prodavati. Pričaj svoju priču
Uvijek imaj na umu da ljudi kupuju od ljudi. I da ljudi vole kupovati od stvarnih osoba s kojima se mogu poistovjetiti.
Tvoja je priča sigurno zanimljiva i inspirativna za ljude koji su ti slični.
Moje je iskustvo da je bolje imati 500 pratitelja koje stvarno zanima ono što radiš i što imaš za reći nego 5000 pratitelja koji nisu tvoja ciljna skupina i koji samo prelaze preko tvojih objava bez ikakve reakcije.
Pokušaj pokazati da si stručna u onome čime se baviš. Tako ćeš steći povjerenje ljudi koji će se lakše odlučiti naručiti tvoje proizvode. A znaš kako je dobar osjećaj kad stigne narudžba, zar ne :-)?
14. Think big. Nemoj se koncentrirati samo na hrvatsko tržište
U današnje vrijeme, zahvaljujući internetu, cijeli je svijet potencijalno tržište.
Nemoj se ograničiti samo na hrvatsko tržište. Prouči kako funkcioniraju Etsy i ostale platforme na kojima rukotvorci prodaju svoje proizvode. Razmisli imaš li znanja i vremena baviti se i time.
Odlučiš li se na iskorak na strano tržište, javi mi se. Možda ti mogu pomoći svojim iskustvom.
Sretno. Vjerujem u tebe :-).